Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2016

Minum Susu Sepanjang Hidup..

Assalamualaikum..
Korang minum susu tak? Sebab ada yang dewasa tak minum susu.. Anak-anak memang minum susu.. Qoid walaupun dah 6 tahun masih minum susu.  Sekali pagi, balik dr sekolah tgh hari dan malam nak tidur.
Qhalif masih menyusu. Dan harap sampai bila-bilalah suka minum susu..
Saya dan suami pun minum susu. Kami kadang-kadang pilih susu berperisa. Tak kisah lah coklat ke, strawberi ke..kadang yang perisa kopi.. Janji susu. Perisa vanilla lagilah suka kan..
Khasiat susu ni untuk :
1. Pertumbuhan kalsium tubuh kita..untuk mengelakkan ostereoprosis.. 2. Melindungi kerosakan gigi dan masalah kaviti.. 3. Untuk sihat dan cergas. 4. Susu adalah agen anti asid yang baik.  Ia membantu mengurangkan risiko ulser usus dan perut.     Selain itu , mengurangkan pedih ulu hati. 5. Meminum segelas susu panas sebelum tidur dapat  menenangkan saraf dan melonggarkan otot2 tegang supaya        mendapat tidur yang lebih nyenyak. 6. Susu terbukti mengurangkan gejala PMS.  So, kalau PMS tu boleh cub…