11 June 2015

Piknik di Dataran Shah Alam

Assalamualaikum..
Ni event ntah bila..bulan lepas kot. sesaja nak lepak ramai-ramai malam-malam sambil berpotluck..sambil tu bg bebudak main tanpa rasa bersalah di malam hari..kitorg pegi Dataran Bawah Shah Alam yang depan Muzium ngan MBSA. Dia ada kawasan padang luas dan bersih..

Petang tu kat rumah pakat mendung so risau gak..sbb nak masak semua kan..tp Alhamdulillah sampai ke Maghrib tu ok..Kami solat Maghrib dulu kat Masjid Shah Alam..then baru pergi cari tempat duduk kat dataran.. Ramainya lah org kat sana..Ngan tepi jalan orang jual mainan..ni mmg saje je lah nak cukai Ibu Ayah..

 


Malam tu ada nasi impit, sambal ikan bilis, ayam goreng Ayamas, lasagna, spageti bolognese, air kotak, donut..Bebudak paw Papa beli lastik terbang yang ada lampu tu..Si Qhalif round 1 padang..yang tukang jaga Poksu Ayeed, Papa, Tok Ayah ngan Hubby..bebas benar dia sebab xde org larang..Ada lah dalam 2 jam lebih kitorg kat situ. Tok Ayah siap baring pandang langit cantik ngan bintang sana sini..tenang tp bisinglah kan ramai orang.. Jadilah nak piknik malam-malam..sekali sekala potluck gini sambil santai-santai memang best.. Tunggu lepas raya lah boleh repeat balik..xoxo

Lynda Che Lah

No comments:

Post a Comment

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Qoid Demam Denggi

Assalamualaikum.. Sekali lagi tergendala nak sambung episod akhir mahligai kami. Sebab Qoid positif denggi.. Sebenarnya Qoid start ...