26 January 2015

Isu Rotan Anak..Kesalahan Jenayah.

Assalamualaikum..

Kecoh 2 3 hari lepas isu rotan anak boleh masuk penjara..Menteri kita kalau bg kenyataan kadang-kadang tak fikir dulu kot..atau pun kenyataan diputar belit media..
Lepas kecoh kat media sosial..kena hentam kaw punye sbb bagi kenyataan kurang bijak pandai..hari ni keluar kenyataan media lagi..menjelaskan hal yang sebenar..Zaman skrg ni kena cakap siang pandang-pandang..cakap malam dengar-dengar..eh..betul ke?

Kenyataan media berkenaan isu rotan anak :
 
Rotan anak utk tujuan mendidik itu sunnah..dan Alhamdulillah..Qoid dididik begitu..Bukan utk takut kepada rotan tetapi peringatan..sekurang-kurangnya ada cara yang berdisiplin..kalau takde hal takkan nak rotan kan..rotan pun bukan dengan niat mencederakan atau mendatangkan mudarat..sekadar sedikit peringatan dan pengajaran..Akhir zaman..byk sgt mudarat dan fitnah..semoga anak-anak kita terpelihara dunia akhirat..Amin..xoxo

Lynda Che Lah

2 comments:

  1. Akak merotan untuk mendidik juga. Tapi bukanlah setiap masa nak merotan. Hasilnya, memang terbukti berkesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak..
      tujuan utk didik..dah didik tak jalan br rotan..
      itu pun ada hadnya..

      Delete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Qoid Demam Denggi

Assalamualaikum.. Sekali lagi tergendala nak sambung episod akhir mahligai kami. Sebab Qoid positif denggi.. Sebenarnya Qoid start ...