16 January 2014

Ragam Anak-Anak Balik Sekolah.

Assalamualaikum..

Saje nak share ragam anak-anak balik sekolah..Alhamdulillah pagi ke sekolah dah takde masalah..tak nangis..tak banyak alasan..mandi pun senang..Syukur mereka seronok ke sekolah..Tapi balik je dr sekolah..ada je aduan dan perkongsian cerita..PakNgah orang pertama dengar segala masalah negara tu sbb PakNgah yang ambil..then..Mama..Onny..dan Ibu Ayah..Kang petang cerita pula kat Tok Ayah..kat Poksu..kat Paklang dan Pakchik..Semua versi cerita adalah sama..Namapun budak-budak kan..mana reti putar belit cerita..
Kalau excellent hari tu..dpt 2 cop kat tangan..cop tu tulis good work..tp Qoid Rafif biasanya dapat sebab kakak dapat dan dia gunakan keadaan itu utk menangis dan menjerit utk dpt cop..hahaha
 
Depan pintu tadika ada kedai runcit..dan habislah PakNgah kena pau hari-hari..Kalau ngan Ibu jangan haraplah..
 
 
Ni mengadu lah tu..Biasanya berkisar kepada teacher tarik tangan dia..kwn pukul dia..atau ada org amik bekal dia..
Masih terlalu awal utk tahu progress..tapi syukur setakat ni Qoid Rafif boleh baca doa makan walaupun tak berapa teratur dan jelas..Tp teacher ckp dia taknak masuk kelas 4 tahun sbb dia nak dok kat kelas 5 tahun..bertemankan kakak..xpelah..Pandai teacher lah ye nak buat mcm mana..Ibu Ayah kat rumah dah ckp elok2..sambil tu berdoalah kan..Arianna Hani pun kdg2 terdengar dia melagukan zikir..Syukur..To early for any progress..Pray for the best! xoxo

Lynda Che Lah

7 comments:

  1. Replies
    1. seronok tu mmg ada..tp pagi td bangun boleh pula ckp hr ni cuti..hehehe..trick!

      Delete
  2. hehehehe yayy Qoid dah tak menanges. Lama2 nanti biasa. jenuh nk pgi school je hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..tak juga Eka..kalau tanya nak g sekolah tak esok..dia jwb..Ei..esok cutilah..ahaha..asyik cuti je kan

      Delete
  3. InsyaALLAH..semoga anak-anak ini akan mendapat pelajaran dan pengajaran yang terbaik..Nanti Qoid lagi pandai dari kawan-kawan dia sebab masuk kelas kakak..hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah..kami positif sbb dia dok kelas kakak..lebih sikit belajarnya..hihi

      Delete
  4. bule yek budak 4 thn duk kelas 5 tahun... ok lah tukan... cepat sket dia belajar...

    ReplyDelete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Qoid Demam Denggi

Assalamualaikum.. Sekali lagi tergendala nak sambung episod akhir mahligai kami. Sebab Qoid positif denggi.. Sebenarnya Qoid start ...