Arianna Rose VS Bukan Kerana Aku Tak Cinta..

Assalamualaikum..

Sekarang demam Arianna Rose (TV3) dan Bukan Kerana Aku Tak Cinta (Mustika HD)..Arianna Rose semua org dapat tengok sbb kat TV3 kan..tp Bukan Kerana Aku Tak Cinta kat stesen berbayar..tp pilihan utama kami suami isteri..Bukan Kerana Aku Tak Cinta..Kenapa? Sebab :

BKATC mengisahkan Jebat gangster bertatu yang dah insaf dan kembali ke pangkal jalan..
Solat..pegi masjid..Jadi org baik..menyesali  perbuatan silam..takut sgt bila org memandang betapa baiknya dia..
Bertaubat dan menangisi taubat itu..
Seronok tengok gelagat kelakar Sharnaz Ahmad yang muka ketat gila tapi cute..ahaha..
dan percintaan dengan Mastura digambarkan suci dan clean..
takde adegan peluk...ranjang..
yang penting disiarkan lepas solat Isyak..

Tapi dalam Arianna Rose..Tengku Adam digambarkan sebagai lelaki Melayu Islam yang hidup bebas..seks bebas..
kaki perempuan walaupun kaya dan bersedekah dengan pelbagai badan kebajikan..(matilah kena kutuk kaw2 ngan fans Tengku Adam)..
asyiklah babak ranjang walaupun tak heavy..
sombong dan berlagak..
siaran masa solat Maghrib...hihi

Erm..pandangan peribadi..tp lepas perbincangan lanjut dengan encik Hubby..Arianna Rose tidak sesuai ditonton umum sbb Poksu Ayeed pernah tanya..kenapa Tengku Adam ni nak bertunang pun dok suka ngan Sophie tu (ye ke tu nama dia)..siap tidur sama lagi..erk..kami terdiam taktahu nak jawab apa..rosak moral anak-anak Melayu Islam dengan kisah ini..Yes..mungkin ada pengajaran..tp jomlah mendidik anak-anak menerusi nilai Islam instead of dimomokkan dengan Melayu Islam kaya..pegi club..main pompuan..tidur dalam satu rumah yang sama tanpa masalah..bangga berbuat dosa..So..kami xmo tgk Arianna Rose..kalau tertengok pun tengok gitu je..

Yang BKATC ni pun takdelah ok sgt sbb nampak sgt Melayu Islam ni kuat dengki contohnya Inspektor Aryan tu (Iqram Dinzly).. Melayu Islam macam Jebat terpengaruh dengan gaya hidup gangster Cina (kongsi gelap)..tapi pendekatan taubat tu penting..tapi mmg tunggu malam Isnin-Rabu tu utk tgk Jebat smpi Encik Hubby suh cr novel dia tak sabar tunggu..ahaha..biarkan...tak thrill la der..kehkeh

Apapun ni pandangan peribadi..Qoid Rafif suka tengok Jebat..Oklah..jgn dia jadikan Tengku Adam idola sudah..so..bimbingan ibu bapa amat penting sambil2 kita tengok-tengok TV ni kan..xoxo

Lynda Che Lah

Comments

  1. dalam ariana rose at last adam tu berubah jadi baik. tapi saya sangatlah setuju drama ni tak sesuai utk tontonan keluarga, malu bila tengok dgn family. saya suka jebat jugak! bukan kerana aku tak cinta memang best..sangat! hehe.

    ReplyDelete
  2. saya tengok 2 kali je ariana rose. tu pun tertengok sebab saja2 bukak tv time tu. dua2 kali saya tengok adegan atas katil. membebel panjang saya kat suami sebab tensen dok tengok ariana nak kena rape. hahaha. and yes, the timing is so wrong. waktu maghrib kan. bukan aku tak cinta tak pernah tgk sebab takde astro. hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Popular Posts