21 June 2013

Terpanggil Untuk Berkongsi...

 
Susah sy nak menaip sebenarnya..sebab mungkin sy ada khilaf yang sy sendiri tidak pasti dan nampak..cuma sejak akhir-akhir ni sy terganggu sedikit dengan status teman-teman di FB..tambahan pula teman-teman wanita yang sy sayang..Tp mungkin sy terpanggil pagi ni untuk berkongsi..

Dear my beloved frens...Pls..jgn share status yang sebenarnya :
  • merugikan kita..
  • menampakkan aib kita..
  • menampakkan sifat bongkak dan bangga diri..(tanpa sedar)
  • menampakkan masalah dalam rumah tangga..
  • menunjukkan rasa tidak senang/tidak puas hati dengan orang lain
  • membuka pekung di dada (sebaik-baik org adalah yang menutup aibnya sendiri)
  • membuatkan sahabat maya lain bercakaran sesama sendiri
  • membuatkan orang rasa cemburu dengan kita
  • membuatkan orang lain melihat aurat kita yang sah milik suami shj (secara sedar atau tidak sedar)
  • berhias untuk dilihat oleh orang lain selain suami di FB
Ye..dulu sy jahil..kejutan FB mungkin..ada juga status marah dan geram di FB..tp sekarang kalau rajin..sy scroll balik dan delete semua tu..Takkan selamanya mahu jahil..Sy tidak baik tapi sy berusaha menjadi baik..menjaga maruah suami sy..mama dan ayah sy..juga menjaga maruah sy sebagai ibu kepada seorang cahayamata..Payah..memang payah..sy mula labuhkan tudung dan sesetengah teman menegur (dengan cara negatif)..Tapi sy cuma senyum dan semoga mereka juga menerima anugerah mcm sy..Alhamdulillah..ada teman-teman yang sudah mula melabuhkan tudung..permulaan yang baik..Susah sebenarnya untuk mengubah sesuatu yang telah menjadi tabu dlm kehidupan..Sy tidak baik tapi sy berusaha menjadi lebih baik dan doa sy juga untuk teman-teman..Maafkan sy klu jelas khilaf sy pada anda..Tegurlah sy jika sy masih silap..Berkongsi dengan sy pandangan dan pengalaman anda..xoxo

NolynQoid

4 comments:

  1. sharing is caring. terima kasih . kadang kala kita ni lupa selalu ikut emosi

    ReplyDelete
  2. ye la kan lyn. kdg2 kita x sedar bila kita up status kt fb or mana2 laman sosial...mana taknya, kdg2 hati tgh panas, jiwa tgh kacau kan. hehehe. semoga kita semua akan berubah ke arah kebaikan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye tu Sue..semoga kita juga dpt mengawal diri..hehe

      Delete

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Qoid Demam Denggi

Assalamualaikum.. Sekali lagi tergendala nak sambung episod akhir mahligai kami. Sebab Qoid positif denggi.. Sebenarnya Qoid start ...