First Time ke JB

Assalamualaikum u'olls..

Minggu suda hari Sabtu, sy, hubby n MIL's family g JB..sbb ada kenduri kawen kazen kat Kulai..So..kami menginap di M Suites Hotel, JB. Apartment 3 bilik..JB is look likes KL..Pening..hehe..sy ada pengalaman ke Melaka dan KK, JB tak jauh berbeza dengan 2 tempat ini..Sibuk, one way dan pusat bandar..
Lobby M Suites Hotel
Ayah n Qoid layan pool..Ibu tertinggal baju..Tak dapat join
Malam lepas makan malam, bosan pulak dok dalam apartment..So, kami decide jalan-jalan kat Teluk Danga (Danga Bay)..Antara tempat happening kat JB.Biasa je..byk tempat makan tepi laut..Katanya boleh nampak Singapura dr sini..Tp kami pegi malam, tak nampaklah..

Kami order Kerang Bakar, Tauhu Bakar dan Air Buah-Buahan..Semuanya RM26..Mahal kan
Sambil2 makan tu, nampaklah orang naik basikal banyak roda..naik keretapi pusing Danga Bay tu..So..encik Qoid kan peminat keretapi..Dia suh kami bawa naik keretapi..lepas makan kami pun naiklah keretapi kecik pusing funfair..Seorang RM4..Jadilah kan..
Qoid yang teruja
Malam, kami tidur dalam keadaan menyakitkan hati..memandangkan M Suites ni terletak betul2 tepi jalan utama, tidur malam kami diganggu dgn lumba haram dari pukul 12 tgh malam smpi lebih kurang pukul 4 pagi..Esoknya, dengan keadaan tak cukup tidur, kami bertolak ke Kulai..Kenduri kawen kazen hubby pastu kami ada plan lain..next post.xoxo