TOLONGLAH JANGAN BODOH SGT!

Assalamualaikum u'olls..

Sorry dengan tajuk kat atas tu..sy rasa amat marah..bengang..geram dan mode emosi melampau..Astaghfirullahalazim..Istighfar bebanyak Lyn..sabar...


Bukan apa..buka paper hari ni baca tentang mayat bayi baru lahir dikelar di sebuah sekolah..bongok sgt agaknya budak ni..haih....dahlah berzina, mengandung luar nikah dan paling teruk membunuh..apa nak jadi ngan anak2 zaman sekarang..kadang-kadang hairan..Allah mudahkan untuk dia menjalani tempoh mengandung..xde kesukaran mcm ibu mengandung yang lain..Allah mudahkan proses bersalin dia tanpa perlu epidural..cucuk sana sini..seluk sana sini..tapi berakhir dengan kebodohan yang amat sgt..atau mungkin itulah balasan yang Allah sediakan utk dia iaitu biar dia menderita seumur hidupnya di muka bumi ini dan di akhirat sana..Wallahuallam..

Tolonglah..bagilah anak tidak berdosa itu kepada org yang memerlukan..ramai lagi pasangan suami isteri yang mencuba utk mengandung tapi tidak dikurniakan rezeki lagi..berilah anak itu kepada mereka yang sudi menjaga dan menyayangi..Jika termengandung (bukan galakan..haram tetap haram..dosa tetap dosa)..tolonglah sgt2..jgn buang dan bunuh..carilah jalan penyelesaian yang betul dan berani bertanggungjawab..tapi yang paling penting..JAUHI ZINA..klu perhubungan terjaga..tiada apa yang berlaku..Tolong sayang diri anda dan keluarga..Lagi satu..PARENTS! Tolonglah alert ngan perubahan diri anak gadis anda..janganlah dibiarkan berkeliaran dengan berpakaian  tidak menutup aurat..bila perut dah kembung pun tak tau..Dan cikgu2..jgn dok kepoh pasal sape tuka kete baru..pls taking care of your student..

Terlalu sedih sbb binatang pun sayangkan anaknya..tp kita manusia yang mudah lupa dan alpa ini semakin tipis keimanan dan kasih sayang serta perikemanusiaan..

NolynQoid :(

Comments

  1. Sokong!!! Binatang yang tak berakal pun sayangkan anak. Inikan pula manusia sanggup buat dosa berganda².

    ReplyDelete
  2. jenis takde ati perot..pelik kite ni punye la sygkn anak....susa nk lahirkn sme..nagndung sme....pelik kn

    ReplyDelete
  3. tulah..geram sgt..makin menjadi-jadi pula berita begini..makin disiarkan..makin banyak pula yang tak amek iktibar..

    ReplyDelete

Post a Comment

~Dah Baca Tak Mahu Komen?~

Popular Posts