Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2011

Xde Keje ;p

Salam u'olls..
Simple post mau share gambar xde keje encik hubby n encik Qoid during santai-santai kat umah..Like Father Like Son...erm...





huhu..sy tidak ada komen sbb sy tidak terlibat dlm ini gambar..haha...inilah aktiviti malam mereka dengan kamera hfon sy..tp..inilah masa dan kenangan yang akan terus diingati..Luv u both..xoxo
NolynQoid

Jujurnya Kasih Mereka :)

Salam u'olls..
Post ni berkenaan dgn dua bintang hati sy..Seorang cahayamata kesayangan sy n encik hubby (dan semua) dan seorang lagi bintang hati mama (Norhasliza) dan papa (Harun Shah).. Dua org cucu Tok Ayah n Onny..
Secara jujur..sy seronok melihat kasih sayang mereka..Jujur..Ikhlas..tiada dengki..tiada sengketa..walupun mereka berdua bukan adik beradik tapi kasih sayang mereka terlalu telus..
Mereka ikhlas berkongsi setiap barang..makanan dan minuman..kadang-kadang bergaduh dan berkasar sesama sendiri tapi tak simpan dalam hati..tak sampai seminit..mereka berbaik semula dan sentiasa saling mengingati..
Biasanya hari Sabtu dan Ahad..kami ada agenda masing-masing..so..dua sepupu ni tak berjumpa..tp masing-masing akan bertanya mana kakak (Arianna) dan mana adik (Qoid)..sweet kan...bila jumpa pagi Isnin tu bukan main seronok lagi bebudak ni..hehe..




Doa sy dan semua..semoga kasih ini terus mekar dan berterusan..saling bantu membantu dlm setiap hal..bersaing dengan sihat dalam pelajaran…

Sudah Ketemu Pengganti :)

Salam u'olls..
Minggu ini agak memenatkan..semalam br pulang dr Melaka..dengan encik hubby yang batuk x baik-baik (ekoran jerebu dan cuaca panas..u'olls take care dan minum air bebanyak tau)..and last nite Qoid pulak start batuk..erm..
Hehe..back to da topic..kami dah jumpa pengganti utk Kaloi. Sebenarnya..sehingga ke hari ini kami masih merindui si Kaloi..entah apa lah jadi kat dia kan...tapi takpela..mungkin itu yang terbaik bagi dia sbb menurut tauke kedai ikan..Kaloi mmg takleh dok lama dalam akuarium...dia akan protes dan hantuk-hantukkan badan dia pada dinding akuarium..Dia perlu bebas..hehe..jadi kami bebaskan dia...









Allah Lebih Tahu

Salam u'olls..
Post ni lebih kpd sokongan yang sy mampu berikan kepada seorang insan bernama Norma..Sekarang beliau sedang bergelut dgn kanser otak stage 4..Segala usaha sedang dijalankan oleh ahli keluarga untuk memulihkan beliau dan semoga Allah memberkati setiap usaha itu..Amin..  Sedikit kronologi :
1 Mac 2011 Norma di sahkan ada brain tumor
2 Mac 2011 Doc pasang shan di kepala Norma
6 Mac 2011 Talib n Norma's 1st anniversarry
8 Mac 2011 1st operation remove kan tumor
operation 10 hour++
14 Mac 2011 Norma HKL day 14
20 Mac 2011 Norma ICU day 5 HKL day 20
22 Mac 2011 Norma HKL day 22
26 Mac 2011 Norma HKL day 25
27 Mac 2011 Norma HKL day 27
28 Mac 2011 Norma HKL day 28
1 April 2011 Norma HKL day 32
3 April 2011 Norma HKL day 34
5 April 2011 Norma HKL Day 36
7 April 2011 Urgent - Norma makin lemah
8 April 2011 Norma HKL day 39
11 April 2011 - Norma HDW , HKL day 42
sumbangan utk Rafiq
15 April 2011 Norma HKL day 46
18 April Norma HKL day 49 5 May 2011 Norma operate kali ke…

Pergilah Dengan Tenang...

Salam u'olls..
Post ni berkaitan dengan ikan Kaloi kesayangan encik hubby dan Qoid..Kaloi ni kami bela selepas pemergian ikan-ikan belaan yang lain..byk agaknya..x ingat..tapi yang sy ingat..Kaloi ni paling lama..sejak encik Qoid mula berjinak-jinak dengan walker sehingga beliau boleh berlari..
Banyak sebenarnya kenangan ngan Kaloi ni..Encik Qoid..bila balik umah..perkara pertama yang dia tegur..Kaloi ni lah..suh ayah n ibu bg Kaloi makan dulu..dan Kaloi ni manja ngan encik Qoid..haha..camne tu..Kaloi ni akan menghantuk2kan badannya di akuarium..dan encik Qoid akan bercakap-cakap dlm bahasa dia dengan Kaloi..
Masa kami ke Pangkor..tinggallah Kaloi ni sendirian menjaga rumah..3 hari xde sape bagi makan..bila kami balik..dia merajuk xmo makan...haha..so..bila ke Kota Kinabalu tempoh hari..kami decide hantar Kaloi ke umah mama dan dijaga oleh Tok Ayah..dah balik dr KK dan selepas seminggu baru bawak Kaloi balik...
Tetapi..makin lama Kaloi ni makin besar..x muat dah dlm akuarium tu..Kesia…

My Wonderful 27th Besday

Salam u'olls..
Memandangkan encik hubby telah pulang dengan selamatnya ke pangkuan kami, maka dapatlah sy buat post berkenaan dengan sambutan ulangtahun kelahiran sy yang ke27 pd 6 Julai yang lalu..huhu..lagi 3 thn suda masuk 30 thn..
Of coz...ucapan syukur yang amat sgt kerana sy masih lagi diberi kesempatan untuk meneruskan bakti di Bumi Allah ini..menabur kasih sayang dan cinta untuk suami dan anak..berbakti kepada mama n ayah dan terus-terusan berdiri di samping adik2..Sy x kisah dengan hadiah, yang penting..sy ade insan-insan yang paling sy syg.. 
Ucapan selamat pertama yang sy terima drpd MIL malam sebelum itu..kemudian drpd rakan Fb..Thanx u'olls..nasib baik sy sempat balas sume komen dengan jayanya wlupun pada hari sy tu sy kena g seminar berbicara fatwa kat SUK..nice seminar actually..
Dan petang itu, selepas pulang drpd seminar, sy pun belilah kek kecil sebiji utk celebrate ngan ofismate..pas meeting panjang lebar sama big boss...kami potong kek..nak banje lain x cukup d…