Anniversary Trip to Pangkor

Salam u'olls....

sy masih letih dan penat melayan kesesakan lalulintas sewaktu pulang dr Pangkor semalam tp hari ni masih kena masuk keje..hehe..jadi..mood cuti masih ade..mau share psl trip ke Pangkor sempena dengan ulangtahun perkahwinan kami yang ke2..

Alhamdulillah..masuk tahun ni suda 2 tahun kami melayari kehidupan rumahtangga..byk pancaroba dan mcm2 perlu dilalui..at the same time..byk yang kami capai dan x kurang juga terlepas...tapi rezeki di tangan ALLAH..kami yakin dengan rahmatnya...

So, pd pagi 30 April yang cerah..kami memulakan perjalanan menuju ke Pangkor menggunakan laluan tanpa tol iaitu laluan Kuala Selangor-Lumut..lancar tapi biasalah..banyak lampu isyarat..sempatla singgah sebentar di TESCO Kuala Selangor beli kudapan...hehe..lebih kurang pukul 2.30 petang kami selamat tiba di Jeti Lumut

Qoid sibuk tgk air...@ jeti Lumut
Selepas beli tiket feri yang berharga RM10 seorg pegi balik, kami naik feri..perjalanan mengambil masa lebih kurang 1/2 jam menuju ke jeti pangkor..
dlm feri with qoid yang teruja
@Jeti Pangkor
Sampai jeti Pangkor, kami amik taxi pink ni ke Teluk Nipah..jauh juga nak smpi ke resort...harga taxi RM12..erm...mahal....

Encik hubby di hadapan resort
Sampai di resort, encik hubby check in n kami amik keputusan mau rehat...penat...seblm tu sewa skuter yang berharga RM40 utk 1 hari...(gambar x sempat snap)..n bawak qoid pusing Island petang tu..dia je yang seronok naik skuter layan angin..

Apa yang boleh digambarkan tentang Pangkor adalah..tempat agak cantik tp air laut tak jernihlah...erm..mau cr makanan agak senang tapi tiada pilihan...agak mahal dan peniaga di Pangkor agak kurang sopan...tidak berbudi bahasa..pemarah dan mempunyai pelbagai sikap negatif.. perlu kesabaran yang tinggi melayani mereka kerana kalau tidak..kita mau makan ape..hahaha

Nasib baik resort kami ade pool..jd...x payahlah pegi mandi laut..hahaha..layan pool sama encik Qoid.

remang petang di pangkor
Hari ke2 dihabiskan dengan aktiviti di pool dan jalan-jalan pekan Pangkor...biasa je..yang banyak dijual ikan kering dan ikan bilis..mcm2 jenis ade..hehe.. pekan ni majoriti kaum Cina..so..tiada tempat makan menarik..seorg pemandu teksi memberitahu supaya berhati-hati dengan restoran yang menghidangkan ikan bakar...biasanya klu musim cuti ni.. harga ikan bakar boleh mencecah ratusan ringgit..erm..mendengar nasihat dia..kami terus cancel mau makan seafood...tunggu trip lain je lah kan...

Hari ke3 (mau balik).. hujan turun dengan lebatnya pagi tu...sambung bersantai dalam bilik smpi hujan berhenti..lebih kurang pukul 10 pagi baru bergerak naik taxi pink ke jeti..kali ni bayar rm6 sbb kongsi taxi dengan penumpang lain...
Qoid on da way balik
Sampai jeti..Ya ALLAH..ramainya umat..terpaksalah kami bersesak-sesak untuk menaiki feri balik ke Lumut..gambar sempat snap masa naik feri...dok kat deck mcm titanic tu..hahaha...

hero sy
Sampai di jeti Lumut, kami makan KFC dulu sebelum bertolak balik dgn membuat pusingan U di Teluk Intan instead of Manjung (Encik Hubby naik marah sbb salah jalan) dan pengakhirannya kami tiba di rumah jam 8.30 malam...jammed bangat..tapi yang enjoy sbb dpt spend time sama encik Qoid yang membebel all da way balik...xoxo